Definicje
-
Klient – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
-
Sprzedawca – Izabela Bogusławska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Centrum Medyczne „GEMINI” Izabela Bogusławska, ul. Stefana Batorego 65 98-100 Łask, NIP 8310007058, REGON 730307064
-
Konsultant Medyczny – osoba fizyczna będąca podmiotem wykonującym działalność leczniczą zgodnie z przepisami ustawy o działalności leczniczej bądź też wykonująca pracę na rzecz podmiotu wykonującego działalność leczniczą, świadcząca Usługi Telemedyczne. Konsultant Medyczny (w tym m.in.: lekarz, psycholog, dietetyk, rehabilitant lub pielęgniarka) powiązany jest z określonym Podmiotem Medycznym.
-
Operator – PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://e-cmgemini.pl/
-
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Usługi Telemedyczne – ambulatoryjne świadczenia zdrowotne wykonywane przez Konsultantów Medycznych na rzecz Klienta na odległość, bez bezpośredniego badania przedmiotowego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności odpowiednio w formie czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej, obsługiwanych za pośrednictwem telefonu.
-
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży.
-
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym wyboru sposobu płatności.
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży usługi zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
-
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu w tym spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Złożenie zamówienia przez Klienta w Sklepie możliwe jest po podaniu niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych.
Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- Skontaktować się z rejestracją CM Gemini telefonicznie w celu otrzymania kodu oraz ustalenia ceny i daty Telekonsulatacji;
- wypełnić formularz zamówienia dostępny na stronie Sklepu;
- zaakceptować warunki Regulaminu Sklepu oraz Polityki Prywatności;
- dokonać płatności przez Operatora.
- Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
Wykonanie umowy sprzedaży
-
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
-
Po złożeniu Zamówienia Operator niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz Sprzedawca jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania płatności (dalej „Potwierdzenie”), które jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Operatora Klientowi wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej.
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta Potwierdzenia zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
Prawo odstąpienia od umowy
-
W terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny.
-
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dnia otrzymania Potwierdzenia przez Klienta.
-
Klient może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy wskazany na stronie Sklepu.
-
Skutki odstąpienia od Umowy:
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą;
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności;
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w sytuacji, gdy doszło do pełnego zrealizowania usługi, tj. nawiązania połączenia telefonicznego w ramach Usługi Telemedycznej pomiędzy Klientem, a Konsultantem Medycznym, niezależnie od czasu trwania, ani przebiegu rozmowy.
Reklamacje
-
Klientowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku z zawartą Umową Sprzedaży.
-
Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
-
dane pozwalające na identyfikację Klienta: imię i nazwisko, PESEL, adres korespondencyjny, na który ma być wysłana odpowiedź;
-
określenie przedmiotu reklamacji,
-
wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Umowy Sprzedaży.
-
Reklamacje dotyczące złożonego zamówienia należy kierować do Sprzedawcy na adres: Batorego 65, 98-100 Łask
-
Rozpatrzenie reklamacji następuje w najszybszym możliwym terminie, nie później jednak niż w terminie 14 dni roboczych.
-
Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres korespondencyjny lub na wniosek klienta pocztą elektroniczną.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi UOKiK: http://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
-
Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
-
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Zasady gromadzenia i przetwarzania danych
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Klientów są zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są do następujących celów:
-
Zawarcie i wykonanie umowy z klientem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO i są przechowywane przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat;
-
Rozpatrywanie skarg i reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO i są przechowywane przez 1 rok po rozliczeniu reklamacji;
-
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. lit. f RODO i są przechowywane przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.
-
Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO i są przechowywane przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń;
-
Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę prawo telekomunikacyjne i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód i są przetwarzane do czasu wycofania zgody, a po jej odwołaniu na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Sprzedawcy i związanych z nimi roszczeniami (do 6 lat od odwołania zgody).
-
Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być:
-
Podmioty realizujące Usługi Telemedyczne na zlecenie Sprzedawcy;
-
Podmioty świadczące usługi księgowe, audytorskie, zarządzania obiegiem dokumentów, dostawy rozwiązań teleinformatycznych;
-
Organy państwowe lub innym podmioty uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
-
Operatorzy płatności, banki.
-
Klientowi przysługuje prawo do:
-
dostępu do swoich danych osobowych;
-
sprostowania swoich danych osobowych;
-
usunięcia swoich danych osobowych;
-
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
-
przenoszenia swoich danych osobowych.
-
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia Umowy Sprzedaży.
Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i aktualną przeglądarką internetową;
- włączona obsługa plików cookies;
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
Postanowienia końcowe
-
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
-
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.